Τετάρτη 22 Ιουλίου 2015

65oTRENTO-BONDONE 4-5/7/2015 EUROPEAN HILLCLIMB CHAMPIONSHIP. Ελληνικές συμμετοχές

Τώρα που σιγά σιγά εξομαλύνεται ,έχοντας πολύ δρόμο ακόμα, η δύσκολη κατάσταση που περνάει η χώρα μας,θα προσπαθήσω στις παρακάτω αράδες να σας μεταφέρω την ατμόσφαιρα της αγωνιστικής μας παρουσίας στην κορυφαία ανάβαση της Ευρώπης Trento-Bondone που αν και προ πολλού δεν είναι μέρος της επικαρότητας έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον.
Την Τετάρτη λοιπόν πριν τον αγώνα ταξιδεύουμε αεροπορικώς με τον Μάριο Ξανθάκο για το Μιλάνο, και μετά συνεχίζουμε οδικώς ,με μιά μικρή στάση στην όμορφη Βιντσένζα ,για το Τρέντο.Παράλληλα ξεκινάει από Αθήνα η παρέα που θα μεταφέρει το RS μέσω Πάτρας ,και Ανκόνας στο Τρέντο,στο Service Park του αγώνα.
Από το απόγευμα της τετάρτης αρχίζουμε τις αναγνωρίσεις με ένα VW Up.
Η ανάβαση εξαιρετικά δύσκολη να την μάθεις,144 στροφές,17,3χλμ διαδρομής και πολλές ΄΄τυφλές΄΄ στροφές που πρέπει να τις ξέρεις.Φανταστείτε ότι για να ανέβεις δέκα φορές πρέπει να κάνεις καντά στα τριακόσια χλμ οδήγησης,με αυτά της κατάβασης εξαιρετικά βαρετά ...και κάναμε πολύ περισσότερα περάσματα από δέκα.
Για δύο και μέρες συνεχίζουμε μαζί με πολλούς άλλους οδηγούς από διάφορες χώρες,τις αναγνωρίσεις με έντονη αστυνομική παρουσία στην διαδρομή,τηρώντας ,βέβαια ,απαράβατα τον Κ.Ο.Κ.
Την Πέμπτη το απόγευμα αρχίζουμε και οργανωνόμαστε στο Service Park ,αφού έχουν φτάσει και άλλοι τρεις της Ελληνικής παρέας με το RS.
Δίπλα μας η ομάδα του Fabrizio Ferrari με της οποίας το ex-Andreucci Peugeot 207 S2000 θα οδηγήσει ο Μάριος.Τα άλλα δύο 207 της ομάδας συμμετέχουν στον αγώνα,το ένα με τον Michael Valentini και το άλλο σαν πλοηγός του αγώνα προωθόντας τον φιλανθρωπικό σκοπό www.unsognopervincere.com .
Την ίδια μέρα οι απίστευτοι θεατές αρχίζουν να κατασκηνώνουν σε διάφορα σημεία στην διαδρομή.Σχεδον σε κάθε στροφή που έχει χώρο και καλή ορατότητα βλέπεις και ένα Camper. Αλλοι φτιάχνουν με πάρα πολλή δουλεια ,τεράστιες τέντες,με αποκορύφωμα την στροφή εικοσιτέσσερα που φτιάχνουν εξέδρα με καθίματα bucket!Πραγματικά βλεποντας τους αντιλαμβάνεσαιτο ειδικό βάρος του αγώνα!
Το πρωί της Παρασκευής βρισκόμαστε όλοι στο τεστ που διοργανώνει η Pintarally. Στο γειτονικό βουνό ,στο χωριό Paganela όσοι οδηγοί ενδιαφέρονται,έχουν στην διαθεση τους μιά ,παρόμοια με της Ανάβασης, διαδρομή μήκους πέντε χιλιομέτρων,ώστε να εξοικειωθούν με τα αυτοκίνητα τους.Το τεστ έχει οργάνωση ίδια με τον αγώνα,κριτές,χρονομέτρηση,ασθενοφόρο και πυροσβεστικό!
Οι πρώτες βόλτες του Μάριου με το 207 και η άμεση εξοικείωση του με αυτό δείχνει το τι θα επακολουθήσει στον Αγώνα.
To απόγευμα της Παρασκευής ο τεχνικός έλεγχος στην κεντρική πλατεία της πόλης, δίπλα στο υπερπολυτελές Grand Hotel παρουσία εκατοντάδων θεατών ,παρ΄ όλη την απειλή της έντονης βροχής.
Τα αγωνιστικά ανά δέκα πέντε ,με συνοδεία της αστυνομίας,πήγαιναν από το service Park σε απόσταση περίπου τριών χιλιομέτρων στον τεχνικό έλεγχο φυσικά με πολύ θόρυβο,κάνοντας την καλύτερη διαφήμιση για τον αγώνα.Σε όλη αυτή την διαδρομή εκατοντάδες θεατές σε πλατείες και μπαλκόνια παρακολουθούσαν και χειροκροτούσαν.Το RS συμμετέχει στην κατηγορία Ε2SH,κλάση 3000+ στο Πανευρωπαικό Πρωτάθλημα Αναβάσεων και GT 3000+ στο Ιταλικό Πρωτάθλημα.Σε αυτές τις κλάσεις συχνάζουν αυτοκίνητα DTM και GT, oπότε έχουμε πολλά βήματα εξέλιξης για το μέλλον....!!!
Η ημερα τελείωνει με όλη την παρέα να κολλάει τα αυτοκόλλητα στο 207 του Μάριου,που παραδοσιακά κάθε χρόνο φέρνουμε από την Ελλάδα.
Το βράδυ σε ένα γραφικό εστιατόριο της περιοχής όλοι μαζί αναπολούμε τις εικόνες της ημέρας και συζητάμε για την αυριανή μέρα.
Το Σάββατο το πρωί αγουροξυπνημένοι, αφού ο δρόμος κλείνει στις οκτώ το πρωί ,φτάνουμε στα πιτς και αρχίζουμε να ασχολούμαστε με τις λεπτομέρειες των αυτοκινήτων.Μεγάλη σπάζοκεφαλιά η πίεση του αέρα στα ελαστικά και η αφόρητη ζέστη ,τόσο έντονη και αποπνικτική που μας βρήκε απροετοίμαστους.
Φυσικά το Sierra ήταν όλο ένα ερωτηματικό για το πως θα απέδιδε ,αφού η μεγαλύτερη ανάβαση που είχαμε στοιχεία έιναι τα πέντε χλμ του Αχλαδόκαμπου,εντείνοντας το άγχος όλων στην ομάδα και ιδιαίτερα εμένα.
Μιας και τα νούμερα εκεί είναι ανάποδα ,ξεκινάνε πρώτα τα μεγαλύτερα, δύο ώρες περίπου μετά το πρώτο αυτοκίνητο ξεκινά ο Μάριος με το νούμερο διακόσια ένα .Με πάρα πολύ γρήγορο ρυθμό και πολλά χειρόφρενα στις φουρκέτες φτάνει στον τερματισμό έχοντας βγάλει συμπέραμα για τις αλλαγές στο στήσιμο του 207 που θα τον βοηθήσουν στην Κυριακάτικη μάχη με τα χρονόμετρα.Για μένα τα πράγματα ήταν διαφορετικά.Η πρώτη φορά στο βουνό των δεκαοχτώ χιλιομέτρων είναι μιά καταπληκτική εμπειρία ασχέτως της επίδοσης.Οι δυσκολίες πολλές όπως και τα σημεία που δεν σηκώνουν πολύ ρίσκο,με ζητούμενο ένα γρήγορο και σταθερό ρυθμό.Το οδόστρωμα έχει σχεδόν εξωγήινη πρόσφυση και καμμία φυσικά σχέση με το ότι έχω οδηγήσει μέχρι τώρα,ακόμα και με το παλιό οδόστρωμα της πίστας των Σερρών.
Μετά τα έξι χιλιόμετρα της διαδρομής τα μπροστινά λάστιχα τελείωναν μιάς και είχαμε μόνο μεσαία γόμα,και σε λίγα ακόμα χιλιόμετρα η θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού του κινητήρα έφτασε του 110 βαθμούς κελσίου.Αυτόματα ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου ενεργοποιούσε την διαχείρηση safe mode κατεβάζοντας τον κόφτη κάποιες χιλιάδες στροφές.Παρ όλα αυτά έφτασα στον τερματισμό ολοκληρώνοντας την διαδρομή των εκατόν σαραντα τεσσάρων στροφών.Το συναίσθημα την στιγμή που βρίσκεσαι στην τελευταία στροφή και αντικρύζεις το πανώ του τερματισμού είναι απερίγραπτο!Αυτός ο τερματισμός είναι η ανταμοιβή των κόπων πολλών ανθρώπων που βοήθησαν την συμμετοχή μας.
Στο παρκ φερμέ με τον Μάριο και μερικούς γνωστούς Ιταλούς οδηγούς συζητάμε για τις συνθήκες των δοκιμών και ιδιαίτερα για την ανυπόφορη ζέστη.Επιστροφή στα πιτς,αφού ανέβει και το τελευταίο μονοθέσιο.
Ανάμικτα τα συναισθήματα της παρέας,χαρά για τον τερματισμό,μιάς και τα δεκαοκτώ χιλιόμετρα κρύβουν πολλές παγίδες για τους πρωτάρηδες,και από την άλλη προβληματισμός για το πως θα γίνει καλύτερο το αυτοκίνητο για την συνέχεια.
Δεύτερο σκέλος δοκιμών και ο Μάριος βάζει slicks για να αποκτήσει την αίσθηση της πρόσφυσης και της σχέσης μετάδοσης που είναι διαφορετική λόγω του χαμηλού προφίλ σε σχέση με τα λάστιχα rally που χρησιμοποίησε στο πρώτο σκέλος.
Φεύγοντας από τα πιτς για το δεύτερο σκέλος η απόδοση του κινητήρα του sierra μειώθηκε κατά ογδόντα τοις εκατό.Μια σύντομη ματιά στο όργανο πίεσης του τούρμπο και ένας έλεγχος πριν την εκκίνηση δείχνουν ότι θα ανέβω αυτή φορά χωρίς υπερπίεση,ατμοσφαιρικός....
Συνεχίζω για να μην πάει χαμένο το ανέβασμα και για την επιπλέον γνώση της διαδρομής έστω και έτσι.Ο περίεργος καιρός έκανε τα δικά του και αμέσως μόλις τερμάτισα άρχισε να βρέχει.Το ψιλόβροχο μετά από λίγα λεπτά έγινε θύελλα ,αναγκάζοντας τους οργανωτές να διακόψουν τον αγώνα μετά και από πολλές εξόδους μονοθεσίων.
Επιστροφή λοιπόν στα πιτς και η διάγνωση είναι, ότι το ολοκαίνουργιο external παρέδωσε το πνεύμα και ψάχνουμε τρόπο να το κάνουμε να δουλέψει για την αυριανή ημέρα.
Το βράδυ του Σαββάτου επιστροφή στο ξενοδοχείο προσπαθόντας να αφομοιώσουμε τις εμπειρείες της ημέρας,να σχεδιάσουμε την τακτική του αγώνα και όλη την παρέα να στέλνει για ύπνο τους οδηγούς από νωρίς.
Την επόμενη μέρα πάλι από το πρωι στα πιτς φροντίζοντας τις λεπτομέρειες των αυτοκινήτων αφού ο αγώνας είναι ένα μόνο ανέβασμα δλδ όλα ή τίποτα...!!!
Η ξεχωριστή αυτή αγωνιστική ημέρα αρχισε παραδοσιακά με την παρέλαση των πενήντα Ferrari,με πρωταγωνιστή μια τρομερή Enzo Fxx των οκτακοσίων ίππων.Ακολούθησαν τα αυτοκίνητα από τα τοπικά club που προθέρμαναν τους θεατές για το κυρίως πιάτο τα αγωνιστικά!
Eδώ θα ήθελα να σταθώ λίγο στους θεατές.Εξαιρετικά ενθουσιώδεις κάθα ηλικίας ,χειροκροτούσαν και παρότρυναν ολους τους οδηγούς ,ενώ οι πιό γρήγοροι και αυτοί που προσέφεραν θέαμα γινόντουσαν αντικείμενα λατρείας.Χιλιάδες άνθρωποι κάθε ηλικίας με ντουντούκες και σημαίες τεράστια χαμόγελα περίμεναν ώρες μετά το τέλος του κάθε σκέλους σε όλη την διαδρομή μέχρι τα πιτς,να χειροκροτήσουν τους οδηγούς.Σε μερικές στροφές ιδιαίτερα στην εικοσιτέσσερα δεν άφηναν τους οδηγούς να φύγουν αν δεν έκαναν ένα burnout η ένα στροφάρισμα στον κόφτη ,πραγματικά καταπληκτικοί!
Στον αγώνα λοιπόν μια αρμάδα από θρυλικά πεντακοσαράκια που δεν άφηναν πουθενά το γκάζι ανοίγουν την αυλαία για τα πολλά ιστορικά αγωνιστικά κάθε είδους και χρονολογίας.Κόσμημα της κατηγορίας μια αυθεντική Porsche 935 gr5.
Αμέσως μετά ξεκινάνε τα μοντέρνα αγωνιστικά και έρχεταιη σειρά μας.
Ο Μάριος σε πολύ καλή φόρμα διαλύει τους χρόνους του Σαββάτου κατεβάζοντας μέχρι και πέντε δευτερόλεπτα σε κάποια από τα εξι σπλιτ της διαδρομής.Δυστυχώς όμως ένα τετ α κε στην τελευταία φουρκέτα της διαδρομής του στερεί την πρώτη θέση της ομάδας Α.
Αποτέλεσμα μία δεύτερη θέση στην S20 2000 (FIA) και μία τρίτη στην E1 2000(ACI).
Μετά απο πολλή δουλειά στα πιτς το RS έγινε πάλι αξιόμαχο και με αισιοδοξία ξεκίνησα τον αγώνα.Αυτή την φορά το δεύτερο σετ μπροστινών ελάστικών άντεξαν μέχρι το έβδομο περίπου χιλιόμετρο, μετά από επεμβάσεις στην ρύθμιση της ανάρτησης και την πίεση του αέρα των ελαστικών.Από κει και πέρα με ένα σταθερό ρυθμό προσέχοντας το όργανο της θερμοκρασίας και μην ταλαιπωρόντας τα λάστιχα προσπάθησα να τερματίσω πράγμα που έγινε τελικά.΄Στην προτελευταία φουρκέτα της διαδρομής βρίσκονταν οι δεκαπέντε ¨Ελληνες θεατές,με την Γαλανόλευκη να κυματίζει.Φυσικά και ο Μάριος και εγώ αφήσαμε λίγο καμμένο λάστιχο σε αυτό το κομμάτι της διαδρομής!
Με πολλές αντιξοότητες,καταφέραμε να τερματίσουμε ,να φέρουμε πίσω το αυτοκίνητο σε ένα κομμάτι , χωρίς καμμία ζημιά στην πιό ιδιαίτερη ,δύσκολη και απαιτητική ανάβαση της Ευρώπης το θρυλικό Trento Bondone!Το κερασάκι στην τούρτα έιναι μία δεύτερη θέση στην κατηγορία E2 SH 3000+ (FIA) και μία τέταρτη στην GT 3000+ (ACI).
Θέλω από εδώ πρώτα πρώτα να ευχαριστήσω τον Μάριο Ξανθάκο για την προτοπή τις συμβουλές και γενικότερα την πολύτιμη βοήθεια του.Να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τα μέλη της ομάδας μας,τον μηχανικό-προγραμματιστή Δημήτρη Τσούργιαννη, τον ακούραστο Γιάννη Ραβάνη ,τον Κίμωνα Κυριλλίδη και τον Δημήτρη Σαχινίδη,που έδωσαν ψυχή και πάρα πολύ κόπο ,αλλά πάντα με πολύ κέφι για να κάνουμε αυτόν τον αγώνα και να πετύχουμε αυτό το αποτέλεσμα!
Θέλω επίσης να ευχαριστήσω τους G.VOUDOURIS real estate,xanthakos.gr ,E.V. Fashion accessories, Rectifie Original, RSD.gr ,Lampropoulos motorsport ,ACCOR lubrifiants ,Tsourgiannis motorsport ,για την κάθε είδους βοηθειά που μας προσέφεραν.
Ακόμη τους χορηγούς επικοινωνίας της προσπάθειας μας ,www.time2rally.gr ,www.salitastyledivita.it και www.gingeradio.gr
Θα ξαναπάμε του χρόνου;
Σίγουρα θα προσπαθήσουμε γιατί με σύμμαχο την φετεινή εμπειρία αν πάνε όλα καλά θα έχουμε και καλύτερο αποτέλεσμα.
Ν.Πλέσσας